Alla inlägg under mars 2009

svt

Av Anna - 31 mars 2009 22:44

Det har hänt en del här på rpk.

Vi tjejer har pratat ihop oss och skrivit till olika tv program och svt har nappat.

Imorgon den 1 april kommer en av tjejerna att vara med i mittnytt och repotaget kommer att ligga på nätet.

Sändningen kommer att vara 7.10, 8.10 och 9.10 på tv 1.

Av Anna - 20 mars 2009 08:46

Varför tror soss att man alltid ljuger om allt.

Igår kom dom hem till Patrik helt utan förvarning. Varför, jo man har fått in 2 anmälningar från hemtjänst och yngsta dotterns läkare. Man är orolig att hennes diabetes i sköts ordentligt.

S är snart 10 år och hon fick diabetes feb 2008 och det har varit ett tufft år, med nya rutiner.

Vi går till läkaren var 3:de vecka. Man har upptäckt att hennes värden pendlar en del.

Vi kan inte göra mer än att följa läkarens ordination om hur mycket insulin hon ska ha inför måltid osv.


Av Anna - 19 mars 2009 18:14

Min läkare tycker att jag kan äta den om jag vill. Vad då vill, är jag ett djur eller. Jag trodde att försök med människor och mediciner var under kontrollerade former, och vad jag vet så är inte min läkare någon forskare. Och jag är inte med i någon klinisk studie heller.

Fast nu börjar jag tro att jag lever i twilligt zone.

Av Anna - 19 mars 2009 13:05

Jag berättade att jag fick en medicin som heter circadin att sova på.

Nu berättade kompisen att om man har en autoimmun sjukdom så bör man inte äta den.

Jag var tvungen att kolla med fass och apotek och där står det att det finns ingen klinisk data så därför rekomenderas inte att man äter circadin när man har typ ms eller annan autoimmun sjukdom.

Det jag tycker är helt otroligt är att man sätter ut en massa mediciner för att man menar att sjukvården gjort mig till missbrukare och att någon måste ta ansvar. Är detta ett skämt eller, var ligger nu ansvaret att jag fått medicin som inte rekommenderas till ms sjuka.

Sedan har jag fått flera biverkningar som tex klåda, torr hud och svår yrsel. Jag har bett att dom ska kontakta läkaren så att jag får något annat att sova på.

Jag har fått för mig att dom inte tror på att jag har ms.

Av Anna - 16 mars 2009 11:15

Jag har nu träffat läkaren och jag fick följande besked.


Ja till psykolog kontakt.


Börja på hobbyn


Klart att åka till Göteborg


Nej till intyg till tandläkaren


Ja att läsa min journal


Nej till anafranil injektioner


Avvakta tills nästa rond innan jag får gå ut själv.


Får cirkadin istället för propavan.


Vårdplan skall göras efter perm den 15/4


jag måste få mitt hem psyk att lita på mig igen innan man flyttar mig.


Det andra uppgifer som inte är besvarade lämnades utan bifall.

Av Anna - 16 mars 2009 10:02

Idag kommer läkaren till avdelningen. Han kommer hit 1 gång var 14:de dag.

Så idag ska jag fråga detta:


Psykolog kontakt

Hobby= typ arbetsterapi

Hemresan 15/4

Läkarintyg för tandläkare

Läsa min journal

Ätstörningsbeteende

läkarintyg för färdtjänst

anafranil injektioner

Påstötning för MR

Bedömning av smärta

Prova att gå ut själv

Byta ut propavan

Vårdplan+ vårdplanering

Behandlingsform

Jag vill tillbaka till mitt hem psyk.


Allt detta ska jag ta med läkaren och så får vi se vad han säger.

Jag håller er underrättade.

Av Anna - 14 mars 2009 12:07

Det värsta som kan hände förutom katastrofer är att jag inte ska få sova.

Jag är inte bra på att hantera mina känslor, jag kan liksom inte hålla ihop mig. Och nu har det hänt, jag fick inte sova inatt.

Jag ligger och grubblar och försöker typ "hela" mig.

När jag kom upp inatt och bad om något att sova på så blev jag inte överaskad utav sköterskans besked - Nej du kan ta propavan och theralen. När jag sa att jag får krypningar utav dessa mediciner så fick jag gå utan.

Personalen är väldigt omedgörliga, det är sällan man får vad man önskar.


Av Anna - 14 mars 2009 02:27

Den 15 april bär det iväg till Göteborg.

I Göteborg ska jag träffa mina kids och make och sedan ska jag träffa en plastikkirurg.

Jag ser framemot denna resa.



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards