Alla inlägg den 6 mars 2009

MS

Av Anna - 6 mars 2009 16:05

Jag har haft ont i nacke och huvud sedan 2002, den har varit ur jobbig.

Jag gick till läkare som tyckte att jag skulle kolla synen vilket jag självklart gjorde. Jag fick glasögon och tyckte att jag för stunden blev bättre. Men bara ett tag senare återkom värken med dunder och brak, jag gick åter till läkare och då skickades en remiss till special läkare.

I väntan på denna kallelse så råkade jag halka av vägen med bilen och bilen blev skrot men jag klarade mig.

En vecka efter olyckan så vaknade jag utav att armen sov, ny kontakt togs akut med neurolog, och här blir jag kanon bemött.

Nu äntligen händer det något, jag skickas på LP,MR och man gör en grundlig neurologisk status.

Jag får tillslut 2005 besked att jag har MS

Jag äter olika medicin mot min huvudvärk och jag tar sprutor som bromsar förloppet.

Ms är en djävla skit sjukdom, den är lömsk och kommer helt oväntat.

Jag är så trött på att ha MS, jag har liksom provat detta nu och det är tydligen inte min grej att vara sjuk på "riktigt".

Det är så tröttsamt......


Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards